Cardul naţional de sănătate


Nu se discută practic deloc pe canalele oficiale despre cardul de sănătate care e pe cale să ne fie impus, dar prin e-mail circulă multe argumente contra. Ar merita măcar luate în seamă şi analizate, ca să ne depăşim condiţia ovină. Ce părere aveţi?  Iată 38 argumente contra cardului de sănătate, aşa cum le-am primit:

Sunt oameni care spun că au primit deja prin poștă card național de sănătate. Soluția este să le returnăm cu mențiunea că ne încalcă drepturile.

Pentru că acest card e o nouă megaţeapă în domeniul sanitar;

Pentru ca este anti-național prin scop şi prin cheltuirea banilor personali şi publici;

Pentru ca noțiunea inițială, din 1998, de card național de sănătate era valabilă în condițiile asigurărilor facultative sociale de sănătate;

Pentru că și-a pierdut sensul în 2006, când acestea au devenit obligatorii;

Pentru că este imposibil, tehnic și legislativ, să aibă valabilitate în afara României;

Pentru că un card de sănătate este un instrument financiar specific unor societăți de asigurări private de sănătate;

Pentru că de la un preț de cost de maxim 0,3 euro se va vinde cu aproape 3 euro;

Pentru că se va vinde la aproximativ 15 milioane de cetățeni, ceea ce înseamnă un profit probabil de aproximativ 30 milioane de euro;

Pentru că în afara acestui profit va mai apărea unul din obligativitatea cumpărării a aproximativ 30.000 de cititoare de carduri de către medici, cabinete medicale, spitale;

Pentru că va trebui cumparat și un soft special pentru aceste echipamente și pentru transmiterea datelor de la unii la alții;

Pentru că deja s-au cheltuit peste 100 milioane de euro cu Sistemul Informatic Unic Integrat, cu mult peste cele 15 milioane cu care trebuia realizat;

Pentru că s-au cheltuit în ultimii 10 ani cel puţin alte 100 milioane de euro cu achiziții de calculatoare, servere și transmisii de date la casele de sănătate, cu eficienţă aproape zero;

Pentru că reprezintă o maximă intoxicare și o mare manipulare, fiind prezentat ca un instrument extrem de util pentru cetățean, deși în realitate este instrumentul prin care se încalcă flagrant drepturile fundamentale ale omului și demnitatea umană;

Pentru că se dorește încălcarea agresivă a intimității relației profesionale pacient-medic și confidențialitatea actului medical, dând posibilitatea accesării abuzive și ilegale a unor date personale;

Pentru că astfel se încalcă dreptul constituțional la viaţă intimă, familială și privată;

Pentru că încearcă să reducă activitatea medicală la o activitate strict finaciar-contabilă, în care pacienții ar reprezenta doar statistici, cifre și fluxuri de capital;

Pentru că, fiind cetățean român, prin lege ești asigurat obligatoriu în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, ceea ce face inutil orice document care să dovedească această calitate;

Pentru că aproape toate datele consemnate pe acest card sunt datele din cartea de identitate;

Pentru că este prevăzut cu un cip, ceea ce va alimenta în permanenţă suspiciunea despre adevăratele performanţe și scopuri de utilizare ale acestuia;

Pentru că identificarea unui asigurat se realizează extrem de simplu prin datele existente în documentul național de identitate (carte de identitate, certificat de naștere – CNP), nefiind necesară emiterea unui alt cod național de asigurat de sănătate;

Pentru că grupa de sânge si Rh-ul trebuie consemnate pe cartea de identitate;

Pentru că dovedirea achitării contributiei la Fondul Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate trebuie asigurată de către baza de date a Ministerului Finanțelor Publice (Casei Naționale de Sănătate), unde ar trebui să existe permanent o situație actualizată a fiecărui contributor;

Pentru că există o soluție extrem de simplă pentru toate problemele sistemului de asigurări, și anume ieșirea Fondului de Sănătate din bugetul consolidat și mutarea lui din trezoreria statului la C.E.C., unde se afla și în perioada interbelică și unde ar putea genera dobândă;

Pentru că C.E.C. este o bancă istorică, 100% românească, cu acționar unic Ministerul Finanțelor Publice, modernizată, cu o organizare națională, cu sucursale în toate orașele;

Pentru că prin această mutare (la C.E.C.) s-ar rezolva imediat problema achitării contribuției și a evidenţei acesteia, C.E.C. având deja toată infrastructura informatică și de personal specializat, inclusiv posibilitatea emiterii unui card, din fonduri proprii;

Pentru că astfel s-ar transfera unei structuri profesioniste mai mult de jumătate din activitatea caselor de sănătate, cea de evidenţă a plătitorilor, încasare, gestionare și decontare, extrem de greoaie și supusă corupției în acest moment, cheltuielile imense din Fondul de Sănătate cu salarizarea personalului acestora putând fi reduse substanțial, în același timp cu reducerea semnificativă a birocrației excesive existente în acest moment;

Pentru că există suficiente instrumente de urmărire a accesării serviciilor medicale chiar și în acest moment, cu atât mai mult în cazul transferării Fondului de Sănătate;

Accesul rapid la informații medicale despre pacient în caz de urgenţe medicale, invocat de subsecretarul de stat Arafat, este un argument fals, întrucât medicina de urgenţă pregătește medicii pentru aceste situații;

Pentru că necesitatea obligativității consemnării în card pentru întreaga populație a acordului de prelevare a organelor în caz de deces, invocată de subsecretarul de stat Arafat și ministrul Cseke, este DEOSEBIT DE PERICULOASĂ întrucât atentează grav la viaţa și integritatea corporală a posesorului unui asemenea document electronic, acesta putând fi modificat cu ușurință în scopul prelevării de organe;

Pentru că insistenţa subsecretarului de stat Arafat, a ministrului Cseke și a președintelui CNAS, Duţă, pentru necesitatea apariției unei Fişe medicale electronice pentru fiecare cetățean într-o bază de date națională este periculoasă, întrucât această fişă, dacă există, trebuie să rămână doar în baza de date securizată a medicului de familie, singurul răspunzător de confidențialitatea datelor medicale individuale (și doar ca o facilitate pentru evidenţele medicale ale acestuia, în paralel cu suportul de hârtie);

Pentru că apariția acestui card, în vederea constituirii unei mega-baze naționale cu datele privind sănătatea fiecarui cetățean, este DEOSEBIT DE PERICULOASĂ și ATENTEAZĂ LA SIGURANȚA INDIVIDUALĂ ȘI NAȚIONALĂ, transformând populația României în rezervor planetar oficial de organe umane prin crearea celei mai mari baze de acorduri de prelevare de organe, cu toate datele de sănătate individuale, inclusiv cu cele de compatibilitate, dând posibilitatea folosirii neautorizate, în scopuri nelegale, a acestor date confidențiale de către persoane sau organizații care le pot accesa;

Pentru că este falsă superioritatea securității datelor electronice faţă de cele pe suport de hârtie, invocată de ministrul sănătății, Cseke, fiind cunoscută marea vulnerabilitate a datelor electronice la lipsa de curent electric și la viruși informatici;

Pentru că există o mare atracție a unor persoane neautorizate, individuale sau organizate, de a accesa/modifica documente și date electronice din bazele de date sau de pe carduri de genul celui aflat în discuție;

Pentru că securizarea și gestionarea bazei de date și a documentelor medicale va necesita o infrastructură, atât soft cât și hard, foarte costisitoare, cu necesități greu de bănuit la acest moment, o actualizare permanentă și eforturi deosebite și costisitoare de a face faţă amenințărilor din exterior;

Pentru că asemenea cheltuieli, în asemenea scopuri, nici măcar ţările cu economii performante nu sunt dispuse să le susțină;

Pentru că se va reuși prin acest card antinaţional, intenționat sau nu, în mod ironic, o supraveghere totală a populației unei ţări europene, un vis de dictator și de servicii secrete, cu beneficiari oculți, cu scopuri neclare, în condițiile acordului inconștient al unei populații manipulate, neinformate corect și, chiar mai mult, pe banii acesteia;

Pentru că sistemul sanitar se poate reforma prin metode simple, cu cheltuieli minime, la îndemâna noastră, cu condiția să fim dispuși să le vedem și să le acceptăm;

Pentru că mai există suficienți români pregătiți și cu chef de muncă în folosul neamului și al ţării, OPRIȚI APARIȚIA ACESTEI NOI MEGA-ŢEPE! OPRIȚI APARIȚIA CARDULUI ANTI–NAŢIONAL DE SĂNĂTATE!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: