De actualitate


Constantin Tănase (1880-1945)

„Ne-am trezit din hibernare Şi-am strigat cât am putut: Sus Cutare! Jos Cutare! Şi cu asta ce-am făcut? Am dorit, cu mic, cu mare, Şi-am luptat, cum am știut, S-avem nouă guvernare. Şi cu asta ce-am făcut? Ca mai bine să ne fie, Ne-a crescut salariul brut, Dar trăim în sărăcie. Şi cu asta ce-am făcut? Ia corupția amploare, Cum nicicând nu s-a văzut, Scoatem totul la vânzare. Şi cu asta ce-am făcut? Pentru-a câștiga o pâine, Mulţi o iau de la-nceput, Rătăcesc prin ţări străine. Şi cu asta ce-am făcut? Traversăm ani grei cu crize, Leul iar a decăzut, Cresc întruna taxe-accize. Şi cu asta ce-am făcut? Totul este ca-nainte, De belele n-am trecut, Se trag sforile, se minte. Şi cu asta ce-am făcut? Se urzesc pe-ascuns vendete, Cum nicicând nu s-a vazut, Ţara-i plina de vedete. Şi cu asta ce-am făcut? Pleaca-ai noștri, vin ai noștri! E sloganul cunoscut; Iarăși am votat ca proştii. Şi cu asta ce-am făcut?” (1939)

Lasă un răspuns

