Georgia On My Mind


Luăm ce refuză polonezii. România, una din cele opt ţări europene producătoare de vaccin contra noii gripe, va cumpăra un milion de doze de la firma multinaţională GlaxoSmithKline. Polonia a refuzat, motivând că vaccinul e insuficient testat, iar Băsescu s-a opus importului, zicând că produsul românesc e suficient şi de zece ori mai ieftin (poate asta e problema). A ajuns o ofuscare a secretarului de stat Adrian Streinu-Cercel, marele virusolog susţinător al importurilor de vaccinuri, pentru ca Guvernul să mai arunce o lopată din banii noştri în cuptorul înfometat de criză al unui concern farmaceutic. Între timp s-a propus şi scumpirea medicamentelor cu 40 %.
Premierul polonez Donald Tusk a acuzat companiile farmaceutice că nu-şi asumă responsabilitatea eventualelor efecte secundare ale vaccinului, vrând s-o lase pe seama guvernelor: „Dacă vom avea o declaraţie potrivit căreia Comisia Europeană îşi asumă responsabilitatea juridică a efectelor secundare ale vaccinului, vom putea discuta deschis despre eventuale achiziţii. Zelul anumitor ţări pare exagerat şi neadecvat raportat la situaţia epidemiologică reală.”
Dar să lăsăm pandemiile şi să ne relaxăm cu un subiect artistic. Din 1979, în Elbert County (Georgia, SUA) e un ansamblu din piatră ce poartă gravat un fel de decalog în opt limbi moderne. Textul acestei opere de artă, cunoscută drept Georgia Guidestones (Pietrele Directoare din Georgia) şi rămasă totuşi anonimă în epoca actelor biometrice, a scanării retinei şi a analizei de voce, zice printre altele aşa: „Menţineţi populaţia sub 500 de milioane, în echilibru cu natura. Controlaţi reproducerea cu inteligenţă, îmbunătăţind condiţia fizică şi diversitatea. Uniţi omenirea printr-o nouă limbă vie. Stăpâniţi prin raţiune pasiunea, credinţa, tradiţia şi toate lucrurile.”
Ce artă mişto! Astfel de idei malthusianiste, de reducere a populaţiei, revin mai nou şi în atenţia gânditorilor din „think-tank”-urile ce trasează omenirii linii directoare (fără legătură cu Pietrele Directoare). Deci trebuie să dispară şase miliarde de oameni. Cum? Cine? Poate ăia care nu vorbesc una din cele opt limbi de pe opera de artă. Sau şi din ăia, dacă e nevoie de „o nouă limbă”. Şi cine face alegerea? Iar cei care rămân nu vor avea pasiune, credinţă şi tradiţie: omul nou, de care vorbeau şi naziştii şi comuniştii.
O, dar e doar o operă de artă, nu un plan de acţiune! Atâta că nu se ştie public nimic despre autor. De ce? Doar nu fiindcă îşi doreşte şi instigă la eliminarea a şase miliarde de oameni! Fiindcă atunci şi „Mein Kampf”, capodopera literară a lui Hitler, şi faimosul nostru ponei roz cu zvastică, sunt doar opere de artă nevinovate. Dar dacă unii din „bolnavii care ne guvernează” şi care ştim cât ne iubesc ar lua în serios arta de propagandă malthusianistă?
Unii susţin că mesajul e adresat unei omeniri post-apocaliptice, presupunând că o catastrofă planetară care i-ar scăpa pe autori de cele şase miliarde de oameni în plus ar scuti tocmai nişte pietre din Georgia. De parcă suprapopularea ar fi problema planetei, nu lăcomia unor „elite”. Drăguţ e că astfel de teoreticieni fără inimă, de care omenirea n-a dus lipsă nicicând, propun experimente numai pe alţii, în loc să ne dea ei exemplu.
P. S.:
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: