Sfaturi pentru sfârşitul lumii


Am scăpat şi de sfârşitul lumii şi am observat că toţi suntem bâtă la fizică, inclusiv ziariştii avizi de senzaţional care ne speriau cu acceleratorul de particule de la CERN (ce surpriză). Un sait (or should I say site?) cu articole din presă s-a gândit ca pentru orice eventualitate să ne recomande ce avem de făcut înainte de sfârşitul lumii ca să nu trăim degeaba. Bine că primim sfaturi, că uite, de frica sfârşitului o tânără indiancă s-a otrăvit şi a scăpat, o altă puştoaică i-a cerut voie mamei să facă sex ca să n-o găsească sfârşitul lumii virgină, iar un tip era să-i mărturisească nevestei cum a înşelat-o, sperând că, dacă tot se termină lumea, asta nu mai contează.

Primul pe listă era clasicul „Plantează un copac, scrie o carte, fă un copil”. Din lipsă de fonduri, am plantat un lichen (intenţia contează), restul durează prea mult. „Organizaţi o petrecere la care să vă invitaţi toţi prietenii. Nu vă temeţi de cheltuieli, din păcate veţi constata că sunt mai puţini decât credeaţi.” Greşeală! Şi acum mai am doi prin casă care caută dimineaţa în frigider după mâncare gratis. „Asistaţi la un eveniment sportiv major, cum ar fi Olimpiada sau finala unui campionat.” Olimpiada a trecut, finala campionatului (?) nu e un eveniment sportiv major, prietenii lui Mitică ştiu de ce.

„Faceţi figuraţie într-un film.” Scorsese mi-a zis că e ocupat şi că o să mă caute el, la Sergiu Nicolaescu toate locurile sunt date lui Sergiu Nicolaescu. „Mâncaţi o zi întreagă tot ce vă doriţi, chiar şi de la fast-food, fără să vă simţiţi vinovat.” A doua zi mi-am petrecut-o pe budă, bine că n-a venit sfârşitul lumii între timp. „Faceţi dragoste în pădure.” Încă mai caut o tipă doritoare de amor printre gunoaie. „Călăriţi. Oriunde, oricât, în orice condiţii.” În pădure? Şi pe oricine? „Participaţi, ca spectator, la o emisiune de televiziune înregistrată sau în direct.” O fi sfârşitul lumii, dar nici chiar aşa!
„Trimiteţi un mesaj într-o sticlă, pe mare.” Am scris pentru posteritate „Dinamo, UE Dinamo”, e bine? „Închiriaţi, măcar pentru o noapte, o cameră superbă într-un hotel de lux.” Să plătesc rate şi după sfârşitul lumii? „Contactaţi-l, într-un fel sau altul, pe idolul dv. Chiar şi Madonna are e-mail.” Are, dar şi l-a schimbat şi nu mi-a zis, scârba. „Învăţaţi să dansaţi. Comandaţi portretul dv. unui pictor.” Da’ profa şi pictorul ce vină au? „Încercaţi să practicaţi măcar o zi un sport extrem, fie că e vorba de paraşutism, de scufundări sau de ascensiuni.” Scufundările în pat se pun? Promit că mă uit la AXN între timp.

„Petreceţi câteva ceasuri dând sfaturi unui adolescent. Cine ştie, poate îi schimbaţi viaţa.” Sau îmi schimbă el cu prietenii lui dantura. „Faceţi o reclamaţie în scris pentru un produs de care aţi fost complet nemulţumit.” N-am destulă vreme, vine sfârşitul lumii între timp. „Petreceţi măcar un Revelion de pomină.” În septembrie? „Îndrăgostiţi-vă nebuneşte, fără a ţine cont de limite.” Mă antrenez zilnic, mai am un pic. „Ţineţi riguros o cură de slăbire.” Ei, da, aşa simt că trăiesc! „Scrieţi-vă testamentul.” Pentru cine, dacă vine sfârşitul lumii? „Conduceţi o maşină decapotabilă cu muzica dată tare.” Mânca-ţ-aş, ăsta e singuru’ sfat valabil, să moară mortu’! Bagă mare!

(Jurnal bihorean, 17 sept. 2008)

6 responses to this post.

  1. Vreau sa te rog daca vrei sa ne punem reciproc,linkuri,ai niste pareri foarte interesante despre viata,scuze daca nu te intereseaza munca mea cu animalele.Eu incerc sa sensibilizez oamenii in acest sens,care la noi lipseste cu desavirsire.

    Răspunde

  2. Posted by adriang on 15 Septembrie 2008 at 4:45 pm

    @victoria: Felicitari! Cineva zicea ca nivelul de constiinta al unei societati se vede din felul in care se poarta cu animalele.

    Răspunde

  3. Adriane, draga (scuze ca te tutuiesc, dar imi esti simpatic) n-am mai citit demult un articol scris de tine, dar asta cel putin ma descretit total la frunte. Cum ar zice americanii: just do it.

    Răspunde

  4. Posted by adriang on 21 Septembrie 2008 at 12:27 pm

    @Bushica: Thanks. Pai sa mai citesti.

    Răspunde

  5. Pot sa-mi fierb niste macaroane si sa-mi trag un sos misto? Ma prinde si pe mine cu burta plina…

    Răspunde

Lasă un răspuns

